Nablýskaná microsite vs. jednodušší landing page. | Aqua Digital

Nablýskaná microsite vs. jednodušší landing page.

Trend microsite se vplížil do online komunikace sice plíživě, ale o to s větší intenzitou. V tuto chvíli má kdejaký produkt/služba svou microsite, bez ohledu na to, jestli síla daného brandu toto rozptýlení komunikace unese. Jistě existuje mnoho pádných důvodů, proč microsite začlenit do komunikačního mixu. Například můžete velmi přesně cílit na specifickou skupinu, která se výrazně odlišuje od běžné cílové skupiny. Propagace produktu tak nutně nemusí podléhat standardnímu tónu komunikace, ale může si dovolit odlišnou a často odvážnější formu prezentování jak v grafickém zpracování tak i v jazykové a obsahové části.

Otázkou však je, jestli to není někdy na úkor tříštění komunikace a nedochází tak ze strany digitálních agentur k ústupku a zvolení méně náročného řešení. Restrikce ze strany klienta v podobě strohých korporátních pravidel, rozmanitých technických omezení a limitovaného budgetu tak často vedou k čistému pragmatismu.

Máte-li nápaditý, přehledný web, kde se lidé vracejí a nakupují, je škoda tvořit nový prostor, kterým se ochudíte o počet návštěv a spoustu cenných dat ohledně chování uživatelů na vašem webu. Tyto data jsou v kombinaci s remarketingem velmi účinným výkonnostním nástrojem. Nemáte-li takový web, pak stojí za zváženou, jestli z dlouhodobého hlediska není lepší investovat peníze, do webových stránek, které nepotřebují pomocnou berličku v podobě nových microsites. Rozhodnout se pro tuto poněkud náročnější a komplikovanější cestu v podobě aktualizace homepage, vytvoření nové podstránky, někdy i zasáhnutí do struktury či tvorby nových webových stránek, vyžaduje silnou součinnost obou stran, agenturní i klientské. Je-li zadáním klienta výkonnostně dlouhodobě zaměřená komunikace, pak právě celistvost a netříštivost může být oním vodítkem k úspěšně pokořeným KPIs.

Bohužel, vlastně bohudík, neexistuje přesný návod, kdy zvolit rozšíření homepage a kdy zvolit tvorbu microsite. Možná stačí jen nepodléhat rádoby trendům a nezapomínat na selský rozum a poctivou analýzu.

27. August 2014 by admin
Categories: digital, online marketing, social media, trendy 2014 | Tags: | Leave a comment